lördag 7 september 2019

Höst föder nytt





Men - visst är det våren som står för nytänk? Fast jag tänkte testa lite tvärtom. Boa in mig, tänkta nya tankar, skriva på en helt ny blogg, - bara det är värt fräscha tankar - som ett komplement till Instagram och Facebook.

För rätt länge sen började jag blogga. Eftersom jag gillar att skriva och under många år skrivit för mig själv ville jag utveckla mig och skriva publikt. Under pappas sista månader i livet blev det en  livlina för att orka. När han sedan dog tog min ork slut. Blev inte mycket bloggande efter det. 


Mycket vatten har flutit under broarna sedan 2011. Så nu har jag lämnat den nedlagda bloggen 
http://bloggis.se/Medkraft

Nu är jag här!

Vad vill jag då?

  • Skriva för att se
  • Kanske om böcker
  • Nån resa då och då... just nu veckan före vinresa till Piemonte
  • #vårtsolheim, mitt arv efter morfars föräldrar
  • Familjerecept
  • Intressanta projekt för en fritidsforskare. Aktuellast just nu släktforskning, fotoboken från mitt yrkesliv, berättelsen om mitt liv
Åh,  vad det känns spännande.

Jo,, bilden är från mitt första jobb 1973 på MoDo i Örnsköldsvik.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar